Sugrįšti į pagrindinį

Relaksacijos suaugusiems

Mokslas jau yra ištyręs relaksacijų gerąjį poveikį psichikai bei visam organizmui. Įvairios relaksacijos gali padidinti imuninės sistemos efektyvumą, pagerinti miego įpročius ir kokybę, padidinti energiją bei sumažinti nuovargį, sumažinti PMS ir menopausės simptomus, seksualinius sunkumus, galvos skausmą ir migreną, o praktikuojant reguliariai - sumažinti kraujospūdį. Šios praktikos turi ir gerųjų psichologinių savybių: kelti energiją ir efektyvumą, pagerinti atmintį ir sprendimų priėmimą, padidinti psichologinį aiškumą ir sutrumpinti reakcijos laiką. Taip pat tyrimai rodo, kad reguliariai atliekant relaksaciją, mažėja priklausomybė nuo alkoholio ar nikotino, pagerėja socialiniai kontaktai, padidėjq pasitikėjimas savimi. Taip pat patiriama daugiau pozityvių emocijų, pagerėja gyvenimo kokybė.

   

Kvėpavimas

Paprasčiausia relaksacija, atkreipianti dėmesį į jūsų kvėpavimą, leidžianti atsipalaiduoti ir nusiraminti. Kvėpavimas tampa paviršutinis ir greitas, kai nerimaujame. Paprastai tai reiškia, kad sumažėja anglies dioksido lygis, dėl kurio atsiranda fiziniai nerimo simptomai, tokie kaip padidėjęs širdies ritmas, prakaitavimas ir burnos džiūvimas. Ramybės jausmas, kuris aplankko atliekant kvėpavimo pratimus, gali padėti sumažinti fizinius nerimo simptomus ir padėti rasti vidinės erdvės sau, apmąstyti situacijas ir problemas ramiau, susidėlioti prioritetus.

   

Peizažas

Vizualizacija yra įrankis, kuriuo galime pasitelkti vaizduotę, taip paskatindami teigiamą mąstymą, gerindami sveikatą ir mažindami stresą. Ši trumpa relaksacija leidžia nukeliauti į jūsų mėgstamą gamtos kampelį.

   

Miškas

Miško relaksacija su miško garsais leis atsipalaiduoti ir keliauti jūsų vaizduotės mišku.

   

4 elementų relaksacija (ilgasis variantas)

Keturių elementų relaksacija su žemės, vandens, ugnies, oro įkvėpiais leis sugrįžti atsipalaiduoti naudojant šiuos kertinius elementus. Kelių sakinių paaiškinimai prieš kiekvieną elementą.

   

4 elementų relaksacija (trumpa)

Trumpasis keturių elementų relaksacijos variantas, be paaiškinimų.

   

Ąžuolo relaksacija

Psichologinio atsparumo simbolis - ąžuolas. Ši relaksacija padės įsisavinti šio medžio savybes, ne tik atsipalaiduoti, bet ir įgauti stiprybės ir energijos.

   

Uragano akis

Tai psichologinio atsparumo meditacija, kviečianti atrasti savo ramiąją ašį, savo vidinį centrą, palaikysiantį jus per sunkiausias audras.

   

Kūno peržvalga (Body scan)

Tai sąmoningu dėmesingumo (mindfulness) grįsta meditacija, kviečianti atkreipti dėmesį į kvėpavimą ir kūno pojūčius.

   

Lėto vaikščiojimo meditacija

Tai sąmoningu dėmesingumo (mindfulness) grįsta meditacija, kviečianti atkreipti dėmesį į kūno pojūčius lėtai vaikščiojant.

   

Gerumo ir meilės meditacija

Tyrimai rodo, kad gerumo ir meilės meditacija gali ypač padidinti jūsų psichologinį gerbūvį, jūsų socialinius santykius, taip pat auginti ir jūsų empatiją.

   

Jei turite pageidavimų relaksacijoms ar meditacijoms kuria nors tema, rašykite, mielai atliepsiu jūsų poreikius. Ši skiltis bus nuolat pildoma ir atnaujinama.

Skaityti kitą

Išlikti psichologiškai atspariems neramiu metu